2017-01-03

Struktura organizacyjna i zadania ZUK

 

Zadania dla stanowisk kierowniczych w Zakładzie

 

 

Zakładem kieruje Dyrektor. Dyrektora zatrudnia Burmistrz.

 

Dyrektor ponosi odpowiedzialność za:

  1. Wyniki finansowe Zakładu.
  2. Organizację pracy zgodnie z zasadami BHP i racjonalnym rachunkiem ekonomicznym.

 

Do zadań Dyrektora należy:

  1. Realizacja i nadzór nad wykonywaniem planów i uchwał stanowionych przez Radę.
  2. Dysponowanie mieniem Zakładu, środkami finansowymi oraz rezerwami, zgodnie z udzielonymi przez Burmistrza pełnomocnictwami.
  3. Reprezentowanie Zakładu wobec władz zwierzchnich oraz  w stosunkach z różnymi instytucjami i osobami fizycznymi.
  4. Kierowanie całokształtem działalności Zakładu poprzez podległych mu pracowników, oraz nadzór nad wykonywaniem prac we współpracy z Z-cą Dyrektora i samodzielnym stanowiskiem koordynatora robót remontowo - budowlanych.
  5. Przestrzeganie zasad wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych oraz innych ustaw.
  6. Sprawowanie merytorycznego nadzoru i zarządzanie sprawami związanymi z efektywną działalnością Zakładu.     
  7. Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, instrukcji i wytycznych oraz zaleceń i wniosków pokontrolnych.
  8. Zbieranie informacji, śledzenie wskaźników funkcjonowania zakładu w celu podejmowania właściwych decyzji.
  9. Koordynowanie działań poszczególnych komórek organizacyjnych.
  10. Udział w negocjacjach dotyczących działalności Zakładu.
  11. Zatrudnianie pracowników zgodnie z zatwierdzoną strukturą organizacyjną.
  12. Ustanawianie pełnomocnictw oraz przekazywanie pracownikom posiadanych uprawnień.
  13. Tworzenie systemów motywacyjnych w Zakładzie, uwzględniając świadczenia finansowe, socjalne, awanse, kształcenie zawodowe oraz inne formy wynagrodzeń.
  14. Nadzorowanie, analizowanie działalności zakładu i przedstawienie rezultatów działania, Burmistrzowi oraz Radzie.

 

Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Dyrektora Zakładu Usług Komunalnych lub inny pracownik posiadający pisemne upoważnienie.

 

                                                       

Do zadań Głównego Księgowego  należy:

 

  1. Współpraca z dyrektorem w sprawach realizacji zadań Zakładu oraz planów i uchwał zatwierdzanych przez Radę.
  2. Prowadzenie rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Opracowywanie planów finansowych.
  4. Analiza środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych będących w dyspozycji Zakładu.
  5. Dokonywanie kontroli wewnętrznej.
  6. Przestrzeganie zasad wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień  publicznych.
  7. Kierowanie pracą Działu Finansowo - Księgowego.
  8. Nadzór nad gospodarką finansową poszczególnych działów i komórek.

 

 

Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:

  1. Kierowanie pracami w zakresie obsługi eksploatacyjnej budynków.
  2. Nadzór nad realizacją zadań w zakresie utrzymania w należytym stanie sanitarno - porządkowym budynków i ich otoczenia.
  3. Kontrolowanie prawidłowości użytkowania lokali a także wymiar i windykacja należności z tytułu najmu lokali.
  4. Nadzór nad utrzymaniem budynków i znajdujących się w nich urządzeń  we właściwym stanie technicznym.
  5. Planowanie i wykonywanie remontów budynków i mieszkań w systemie zleconym i własnym.
  6. Nadzór nad prowadzeniem rozliczeń finansowych gospodarki mieszkaniowej, zasobów komunalnych i socjalnych.
  7. Kontrolowanie prawidłowości użytkowania lokali mieszkalnych a także wymiar i windykacja należności z tytułu najmu lokali.
  8. Prowadzenie prac związanych z przeglądami budynków i ich właściwą eksploatacją.
  9. Nadzór nad całokształtem spraw związanych z zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi.
  10. Współpraca z działem koordynacji robót w zakresie terminowości i pilności wykonywanych prac.

 

 

Do zadań Koordynatora Robót należy:

  1. Planowanie robót remontowo – budowlanych w zakresie robót drogowych, utrzymania zieleni i obsługi targowiska.
  2. Analiza potrzeb w zakresie wykonywania poszczególnych prac oraz ich kolejność.
  3. Współudział w tworzeniu planów harmonogramów robót.
  4. Nadzór nad pracami poszczególnych brygad.
  5. Określanie zakresu wykonywania zadań oraz terminowość ich wykonania.
  6. Kontrola przestrzegania zasad BHP przy wykonywanych pracach.

 

 

Zadania dla poszczególnych działów i brygad oraz samodzielnych stanowisk zgodnie ze strukturą organizacyjną Zakładu

                                              

Zadania działu finansowo - księgowego

  1. Sporządzanie raportów bankowych, w posiadanych ewidencjach informatycznych.
  2. Terminowe regulowanie zobowiązań bezgotówkowych dla Zakładu i Wspólnot Mieszkaniowych.
  3. Prowadzenie ewidencji analitycznej, zapłat bankowych dla Zakładu i Wspólnot Mieszkaniowych.
  4. Prowadzenie ewidencji księgowej dla Wspólnot Mieszkaniowych na podstawie obowiązującego planu kont.
  5. Sporządzanie raportów zakupu materiałów usług, prowadzenie rejestru VAT.
  6. Naliczanie podatków i opłat na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
  7. Uzgadnianie kont analitycznych syntetycznych.
  8. Rozliczanie kosztów.

 

 

Zadania Komórki ds. Organizacyjno – Kadrowych

  1. Prowadzenie spraw osobowych pracowników.
  2. Terminowe przygotowywanie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń i innych świadczeń oraz wszelkich rozliczeń z tym związanych.
  1. Prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania dyscypliny pracy, podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych.
  1. Nadzór nad terminowością wykonania badań okresowych.
  2. Prowadzenie spraw administracyjno biurowych.

 

Zadania Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

                1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad  BHP.

2. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych.

3. Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dot. BHP  i nadzór nad ich właściwym realizowaniem.

4. Kompletowanie dokumentów dotyczących wypadków w pracy i stwierdzonych chorób zawodowych.

 

Zadania Komórki ds. Robót drogowych

  1. Prowadzenie bieżących remontów dróg i chodników.
  2. Usuwanie zakrzaczeń w pasach drogowych.
  3. Konserwacja rowów i przepustów.
  4. Prowadzenie robót porządkowych oraz prac z zakresu utrzymania bezpieczeństwa ruchu pieszych i pojazdów.
  5. Nadzór nad pracami wykonywanymi na rzecz Gminy w ramach robót publicznych.
  6. Zgłaszanie potrzeb związanych z utrzymaniem dróg i wskazywanie kolejności wykonywania zadań i ich pilności.

 

Zadania Komórki ds. Targowisk i Utrzymania Zieleni

1. Pobieranie opłaty targowej i opłaty rezerwacyjnej.

2. Rozliczanie opłaty targowej i naliczenia opłaty rezerwacyjnej.

3. Utrzymanie porządku na terenie targowisk i wykonywanie prac modernizacyjnych (porządkowych).

4. Prowadzenie prac związanych z pielęgnacją zieleni miejskiej.

5. Prace porządkowe na terenach skwerów, chodników,

6. Porządkowanie placów zabaw i kontrola ich wyposażenia.

7. Wykaszanie chwastów i traw i wycinanie krzewów w  pasach dróg,

8. Zbiórka padłych zwierząt.

9. Prowadzenie przytuliska dla bezdomnych zwierząt,

10. Zgłaszanie potrzeb w zakresie pilności wykonywania zadań do koordynatora robót remontowo – budowlanych.

 

Zadania Wydziału Gospodarki Mieszkaniowej

  1. Prowadzenie rozliczeń finansowych gospodarki mieszkaniowej, zasobów komunalnych i socjalnych.
  2. Kontrolowanie prawidłowości użytkowania lokali mieszkalnych.
  3. Zgłaszanie uwag dotyczących potrzeb remontowych i porządkowych na terenie nieruchomości zarządzanych przez Zakład.
  4. Prowadzenie prac związanych z przeglądami budynków i ich właściwą eksploatacją.
  5. Prowadzenie rozliczeń finansowych Wspólnot Mieszkaniowych.
  6. Wymiar i windykacja należności z tytułu najmu lokali.

 

Zadania dla brygady remontowo - budowlanej

  1. Utrzymywanie w należytym stanie sanitarno - porządkowym budynków i ich otoczenia.
  2. Utrzymywanie budynków i znajdujących się w nich urządzeń we właściwym stanie technicznym.
  3. Wykonywanie remontów budynków i mieszkań.
  4. Wykonywanie prac na rzecz jednostek organizacyjnych Gminy.
  • Strukturę organizacyjną Zakładu Usług Komunalnych w Koluszkach pokazuje schemat organizacyjny  załączony do artykułu

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..